måndag 22 februari 2010

Och dom kallar oss Svenssons

Intervju Patrik

Ditt fullständiga namn:
Ulf Patrik Nordgren, (Patrik). Kallas Singing Bee, DJ Police


Vad arbetar du med:
Polis, DJ


Hur tror du att du kan utvecklas inom det du gör:
Utvecklas gör man hela tiden och ingen är fulllärd. Jag är ödmjuk inför saker jag gör och lyssnar på min omgivning, både som Polis och DJ. Båda är service yrken och det jag gör, gör jag för människor. Att spela musik som JAG älskar att lyssna på hemma, är meningslöst i det långa loppet då jag inte spelar för mig själv utan för dom som är ute och roar sig. Att lyssna på sin omgivning gör att resultatet i det långa loppet ofta blir mycket bättre. (Detta glömmer ofta många DJ:s som vägrar ta emot besökarnas låtönskningar). Jag tror att min framgång bygger på att jag inte är rädd för att göra bort mig, jag har självinsikt och vet vad jag har för bra och dåliga sidor. Jag är inte bäst på att mixa musik, jag är inte fulllärd som dj på långa vägar! Dock sprider jag glädje och energi och vågar fråga dom som är bättre för att lära mig. Känslan för vad som funkar på dansgolvet har jag i blodet och detta är enligt mig något av det viktigaste en Dj måste ha, allt annat kan man lära sig.

Planerar du din framtid? om du gör det vad är dina framtidsvisioner:
Nja både och, lever i nuet men man har ju alltid lite tankar och funderingar om vad man vill göra när man blir lite visare(äldre). Anser dock att allt för många planerar saker för framtiden istället för att ta sig tiden och göra det direkt. Puttar man saker framför sig blir det ofta inte av. "Carpe Diem" - Fånga dagen.
I min framtid som DJ ser jag mig som en omtyckt DJ i Göteborg med omnejd, och skulle vilja blanda lite mer mellan Club och kanske lite större festligheter tex bröllop. En sak som hade vart väldigt givande och sjukt inspererande hade varit att få spela på PRIDE i Sthlm någon gång i framtiden.


Vad är dina bästa sidor med det du gör:
Att ha två jobb som innefattar väldigt mycket fördommar och sedan ta och blanda dom är väldigt givande och spännande. Som Polis får man ofta en stämpel på sig att man skall vara stark,tråkig och ingen man kan prata med, man drar alla över en kant, "träffat en, träffat alla" och det är ju lite tråkigt. Och sedan vara DJ på, så som det blivit för mig på HBT-klubbar i Göteborg, Gretas, Rainbow och nu Beebar,och sen vara hetro sticker nog i ögonen på många och kan tyckas vara väldigt konstigt. MEN! Det bästa med det jag gör är all bra respons jag fått från båda sidor, alla gillar den som går sina egna vägar och bygger broar! Alltså alla gillar mig ;)

Dina negtaiva sidor med det du gör:
Att varva 3-skift med mycket helgjobb på Polisen, och de få helgerna jag är ledig kanske jag spelar DJ gör att fritiden blir lidande och det är inte bra, ledig måste man vara. Dock är Polisen mitt riktiga jobb och detta får aldrig bli nummer två. Musiken är mitt kall, hobby, största intresse, ett sätt att rensa huvudet på, jag njuter av att se alla glada och trevliga människor som dansar till musiken jag spelar. Och gör båda jobben görs till 100%.

Vad driver just dig att göra det du gör:
Min bror och syster har alltid sagt att "när vi blir vuxna skall vi jobba som DJ:s".. det har inte blivit så, mycket tack vare detta så när chansen kom för några år sedan så tog jag den, en dröm blev verklighet för mig.
Jag vill inte sitta på ett sjukhus när jag blir äldre och tänka på sakerna jag inte gjorde, utan får jag chansen så testar jag, det värsta som kan hända är att det går åt skogen.

Hur kommer det sig att du är där du är idag ? drivkraft eller hjälp ? (inperation?):
Jag har haft en underbar uppväxt ute på landet, fick tidigt lära mig bra värderingar och att ta vara på mig själv. Sen har jag aldrig fått något gratis i livet utan fick lära mig den hårda vägen, kanske låter hårt men köpte min egna cykel när jag var 10 av burkar jag pantade. Har jag en tanke med allt jag gör och har haft denna tanke genom hela livet och den är som följer: Varje person man träffar första gången, behandlar man denna illa är det den personen som i ett senare läge i livet står framför dig när du hamnat i knipa och behöver hjälp, och vad blir resultatet då? Jo ganska dåligt, men om man behandlade personen med respekt och värdighet kommer han antagligen göra det samma mot dig när du behöver hjälp. Låter som en klyscha men tror det ligger något i detta.
Sen kommer man ingenstans i livet utan sin familj och dom älskar jag givetvis utöver allt annat.
Om du någon gång fick 100 miljoner vad skulle du göra då:
100 Miljoner är för mig alldeles för mycket pengar, efter att jag betalat av alla mina lån och skulder, Sparat en lagom summa, köpt hus och bil så hade jag vart nöjd. Och med resten av de 94 miljonerna som blev kvar hade jag givit till folk i min närhet att dela på.
Om jag skulle få 100 000 tusen idag hade jag levt på detta hela livet, en stor händelse. Hade påverkat min vardag mycket. Dock gör pengar ingen människa lycklig, det underlättar bara i vissa lägen.


Ser du upp till någon:
Min Mamma och Pappa, Kjell Bergqvist, Mikael Persbrandt, Johan Glans.

Favoriträtt:
Är en riktig fena i köket och mat ligger mig varmt om hjärtat! Därav min Facebook klubb "Baka och laga mat med DJ Police". Någon klar favorit har jag svårt att utse, men lite thai någon gång ibland är inte fel.


Bästa artist:
DJ Tiesto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar